Hvem kan være med?
De Digitale Aktivitetshold henvender sig primært til dig der har tidlig eller moderat demens og for op til to af dine pårørende. Det kan derfor være sammen med en ægtefælle, en datter eller søn, svigerbørn eller måske et barnebarn. Hvis du er pårørende eller person med demens, og ønsker at deltage på egen hånd, er dette også muligt.
Hvad er et Digitalt Aktivitetshold?
Et Digitalt Aktivitetshold er et tilbud der løber over 6 uger. Som deltager følger du ét bestemt hold sammen med dine pårørende og med andre personer med demens og deres pårørende.
Hele forløbet består af flere online sessioner sammen med en facilitator og de øvrige deltagere.
Der vil være en demensfaglig introduktion til de forskellige aktiviteter. Efterfølgende er der mulighed for at lave netop de aktiviteter der giver mening for Jer, hjemme i stuen.
Der vil være uger, hvor I selv skal tilgå de forskellige aktivitetsvideoer på siden. Det er derfor et krav, at I har internetadgang fra egen pc. Der vil være en gennemgående teknisk introduktion i starten af forløbet og mulighed for løbende at spørge facilitatoren om hjælp, hvis der opleves tekniske udfordringer undervejs. I vil løbende være i kontakt med facilitatoren og de øvrige deltagere på holdet, så I sammen kan snakke om, hvordan det går med træningen og hvordan I synes det fungerer.
Hvad koster det at være med?
Det er gratis at deltage på et Digitalt Aktivitetshold. Der er dog et begrænset antal pladser, så tilmeld Jer gerne hurtigst muligt, hvis I vil være med.
Hvornår er det?
Holdene vil køre som formiddagshold og eftermiddagshold i perioden oktober 2020 til marts 2021. Når I har tilmeldt jer, gør vi vores bedste for at finde andre, som kan samme tidspunkt. Så snart vi kan sætte et hold, så hører I fra os.
Hvis du har spørgsmål eller lyst til at vide mere kan du kontakte projektkoordinator Anne Sofie Thorup på: annesofie@alzheimer.dk eller ringe på 52 10 01 54