Udsættelse af årets Generalforsamling

Generalforsamlingen - den 14. marts er udsat til 2021

Med udsigt til at corona-epidemien vil fortsætte i en længere periode, har Alzheimerforeningens bestyrelse besluttet at opfordre lokalforeningerne til at udskyde lokalforeningernes ordinære generalforsamlinger, der skulle være afholdt i marts i år, til afholdelse i marts måned 2021.

Det vælger vi i lokalforening Trekant-området at gøre.

Valgperioden for lokalforeningens formand, bestyrelse og suppleanter bliver forlænget frem til afholdelse af den ordinære generalforsamling i 2021. Det samme gælder for godkendelse af lokalforeningens årsregnskab 2019, der ligeledes må udskydes til den ordinære generalforsamlingen i 2021.

Der kan indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, hvis bestyrelsen finder det nødvendigt, eller hvis det skriftligt forlanges af mindst 25 medlemmer. I tilfælde af der skal afholdes en ekstraordinær generalforsamling skal det ske i overensstemmelse med standardvedtægternes bestemmelser om indkaldelse af ekstraordinær generalforsamling og myndighedernes forskrifter i forhold til smitterisiko mv. skal overholdes.

Vi vil dog godt meddele følgende:
På baggrund af et bestyrelsesmedlem og en suppleant længe har haft et ønske om at udtræde af bestyrelsen pga. forskellige personlige årsager, har vi i enighed besluttet, at bestyrelsen fremover består af 5 medlemmer samt 2 suppleanter med følgende medlemmer:

Formand og sekretær: Grethe Skovlund.
Kasserer: Inge Møller
Menige medlemmer: Kirsten Ishøj, Lis Carlsen, Jens Ole Villumsen
Suppleanter: Jens Karl Flinker, Bent Nordheim

Vi håber, at I har forståelse for bestyrelsens beslutning. Har I spørgsmål hertil er I velkomne til at kontakte os.

De bedste hilsner, pas godt på Jer selv og på glædeligt gensyn!
Alzheimerforeningens lokalforening Trekant-området

Senest opdateret d. 28. maj
Støt os
Råd om corona
Sådan forholder du dig som pårørende under corona pandemien.
Deltag i forskningsforsøg

Vær med til at skabe ny viden om Alzheimers sygdom og andre demenssygdomme

Digitale aktivitetshold

Tilmeld dig og dine pårørende til vores gratis digitale aktivitetshold

Vores liv med demens
Læs personlige beretninger om demens her
Det halter med demensvenligheden i Danmark
9. oktober 2020
Det halter med demensvenligheden i Danmark
Omkring 2 millioner danskere mellem 18-90 år har demens inde på livet igennem deres private relationer, arbejde, uddannelse eller frivilligt arbejde. Det viser en ny undersøgelse og rapport baseret på 5.800 besvarelser, som Folkebevægelsen for et Demensvenligt Danmark har udarbejdet. Undersøgelsen peger på, at det generelt halter med demensvenligheden i alle lokalområder i Danmark og 83 procent deltager i færre sociale- og/eller fritidsaktiviteter efter at have fået demens. Godt 90.000 danskere anslås at have demens. En oplysningsindsats og et nyt demens-symbol skal gøre det nemmere for udenforstående at hjælpe og mere trygt at færdes uden for eget hjem, hvis man selv har fået en demensdiagnose.
Opråb til Folketinget: Undersøg ulovlig frihedsberøvelse på plejehjem
5. oktober 2020
Opråb til Folketinget: Undersøg ulovlig frihedsberøvelse på plejehjem
I anledning af Folketingets åbning har Alzheimerforeningen sendt et brev til samtlige medlemmer med en opfordring til at nedsætte et ekspertudvalg, der skal undersøge omfanget og konsekvenserne – både de menneskelige og juridiske – af besøgsrestriktioner på plejehjem under Coronaepidemien. Alzheimerforeningen har siden marts 2020 fået henvendelser om plejehjemsbeboere, der på ulovlig vis er blevet forhindret i at forlade deres egen bolig, fra næsten halvdelen af alle kommuner.
Optimisme ovenpå Ældretopmøde
1. oktober 2020
Optimisme ovenpå Ældretopmøde
Alzheimerforeningen gør status efter to dages topmøde om fremtidens ældrepleje: ”Det er positivt, at der er opbakning til et paradigmeskifte. Nu handler det bare om at holde fast og kræve handling,” lyder dommen fra foreningens direktør, Nis Peter Nissen.
Læs alle nyheder her
Se alle arrangementer

Hver

3. time